Thursday, 20 February 2014

BP

120 atas
85 bawah
Bawah tinggi ni
Kata doktor
Normal berapa?
80
Kata doktor
Jadi 80?
Dah nak hypertension
Hypertension berapa?
90
Jauh lagi tu doc..
Awak
Kena exercise
Adeh.. kena start gym balik
Kena makan yang tak berminyak
Mana ada makanan melayu macam tu
Kena kurangkan gula
Memang banyak minum air kosong pun
Kena kurangkan caffeine
Sekali sekala je minum kopi
Sekarang awak balik rumah
Rehat
Esok
Boleh kerja balik
Tapi
BP naik sikit
Boleh sakit perut ke?


7 comments:

  1. bila dah naik BP ni banyak pantang larang kena jauhi..jaga kesihatan bersama kay..was here

    ReplyDelete
  2. owh BP tuh blood pressure eik? XDD ahaha..

    aiyaa... take care of your body maa...

    sygkan ndiri sndri lorh kalau tak mahu sakit.. XDD

    ending lawak " BP naik sikit, boleh sakit perut ke?"
    ahahaha XDD

    taklah.. slalu bkn kalau BP nih kita migrain cpat ke?
    wallahhua'alam.. kurang pengetahuan neyh XDD

    ape2 pun kurangkan mkanan tak berkhasiat XDD
    kalau dah bli jgn buang.. post dekat sy XDD ahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul blood pressure bukan British petroleum yer..

      Delete
  3. the tummy ache, more to viral lah ayanggggg... we all got what... mmwah!! time to get back to the gym... jgn balik lambat sangat eh.. kang baby ngamok kang...

    ReplyDelete